However I did made some music video`s. I will put them on youtube tomorrow.
Thanks again Leonard for coming to Rotterdam.
I could make just 1 good picture
Leonard Cohen in Rotterdam - The Future
http://nl.youtube.com/watch?v=AIK8RnEJSZ4
Leonard Cohen in Rotterdam - Everybody Knows
http://nl.youtube.com/watch?v=bRwum48GeAw
Leonard Cohen in Rotterdam - Heart With No Companion
http://nl.youtube.com/watch?v=GiKzfXcoeUM
Leonard Cohen in Rotterdam - The Partisan
http://nl.youtube.com/watch?v=J3Iy5UMZMlA
Leonard Cohen in Rotterdam - Anthem
http://nl.youtube.com/watch?v=L70rA7I6RyQ
sorry for the poor quality
Setlist› LEONARD COHEN WEDEROM GROOTS :: 4-11-2008
Het optreden van LEONARD COHEN, vierenzeventig, is in vele opzichten een reprise van zijn legendarische bezoek aan het Westerpark te Amsterdam, 12 juli jongstleden. Dezelfde bandleden, hetzelfde podiumbeeld, en vrijwel dezelfde songs. Ook de aankondigingen en de bewoordingen waarmee hij zijn bandleden presenteert zijn vaak exact hetzelfde. Ook van gelijke strekking: de enorme charme en overtuiging van zijn persoonlijkheid als performer, en de kracht van zijn songs. Leonard Cohen is ook vanavond weer inspirerend, liefdevol en troostrijk.
Verschillen zijn er ook. Het is fantastisch om nu Chelsea Hotel #2 (over seks met Janis Joplin) en Famous Blue Raincoat te horen, daarentegen moeten we Sisters of Mercy missen, dat in het Westerpark wel tot het toegiftenblok behoorde. Dit maakt het optreden niet wezenlijk anders. De locatie doet dat wel.
Het ‘veld’ van een mooi vol Ahoy is voorzien van keurige rijen stoelen, wat prima uitkomt voor de overwegend oudere concertbezoeker. Tegelijkertijd geeft de ambiance van sfeer en comfort de avond iets vormelijks dat ‘Westerpark’ niet had. Gezeten op hun stoelen durven de mensen nauwelijks mee te zingen met de bezwerende bariton van Leonard en de vaak hemelse vrouwenzang van Sharon Robinson en Hattie en Charly Webb (The Webb Sisters). Hierdoor krijgt de avond meer het karakter van een recital en minder van een spirituele samenkomst met community singing. En ja, en dan is er het verschil tussen in- en outdoors. Het beton van Ahoy in de herfst kan nu eenmaal niet op tegen een zomeravond in juli, waar de grillige natuur (wolken, wind en een in zonnestralen openbarstende hemel) een magische synergie aanging met de muziek.
Dat alles laat onverlet dat we vanavond wederom collectief een brok in de keel wegslikken, of een opkomende traan moeten wegpinken bij de topstukken uit het oeuvre van de meester, zoals Bird On The Wire, Secret Life, Anthem (wow, wat een song), de bijna verbeten strijdbare uitvoering van het Franse verzetsliedje The Partisan of Hallelujah, waarvoor Leonard door de knieën gaat: ‘I didn’t come to Rotterdam to fool you, and even though
it all went wrong/ I'll stand before the Lord of Song/ With nothing on my tongue but Hallelujah.’
Die zinnen zijn cruciaal. De oude Leonard, wederom het toonbeeld van gentlemanship, met zijn onkreukbare kostuum, de hoed in de hand nemend en bewonderend tegen het hart drukkend wanneer zijn bandleden soleren, nog iets magerder en oudemannen-achtiger dan in het Westerpark, maar toch ook vief en soms zelf dartel, staat vanavond – met als wapen zijn ‘golden voice’, een fikse portie zelfrelativering en een levenswijsheid die je alleen maar benijdenswaardig kunt noemen – voor de Lord Of Song (wie dat dan ook wezen mag, als toehoorder kun je niet om zijn bestaan heen) en wat hij zijn gehoor meegeeft kun je niet anders ervaren als een zegening. Schrijf maar op: Leonard Cohen wederom groots. Wat kan muziek simpelweg mooi zijn. TOM ENGELSHOVEN
Foto: PETER PAKVIS
Gezien: AHOY, ROTTERDAM (3 NOVEMBER 2008)
translation with Google:
Leonard Cohen GREAT AGAIN
4-11-2008
The appearance of Leonard Cohen, seventy-four, is in many respects a reprise of his legendary visit to the Westerpark in Amsterdam on July 12 this year. The same band, same podium picture, and almost the same songs. The announcements and the terms by which he introduced his band members are often exactly the same. Also equivalent: the enormous charm and conviction of his personality as a performer, and the power of his songs. Leonard Cohen is also back tonight inspiring, loving and comforting rich.
There are also differences. It is fantastic to now Chelsea Hotel # 2 (about sex with Janis Joplin) and Famous Blue Raincoat to hear, on the other hand, we should miss Sisters of Mercy, that the Westerpark up to the encore block belonged. This makes the action not substantially different. The site does that well.
The 'field' of a beautiful full Ahoy is equipped with neat rows of chairs, which easily leads to the predominantly older concert visitor. At the same time, the ambient atmosphere and comfort of the evening daily form something that Westerpark 'had not. Seated in their chairs people hardly dare to sing with the incantation baritone of Leonard and the often vocal ofheaven wife Sharon Robinson and Hattie Webb and Charly (The Webb Sisters). This evening, the more the character of a recital and less of a spiritual meeting with community singing. And yes, and then there's the difference between in and outdoors. The concrete of Ahoy in the fall may not happen at a summer evening in July, where the capricious nature (clouds, wind and sunshine in a sky bursting open) entered a magical synergy with the music.
All this does not prevent us tonight again a collective lump in the throat wegslikken, or an emerging need to tear wegpinken to the highlights from the oeuvre of the master, such as Bird On The Wire, Secret Life, Anthem (wow, what a song) the almost relentless combative performance of the French resistance song The Partisan or Hallelujah, by Leonard covered the knees is: 'I did not come to Rotterdam to fool you, and even though
it all went wrong / I'll stand before the Lord of Song / With nothing on my tongue but Hallelujah. "
Those phrases are crucial. The old Leonard, once the epitome of gentleman ship, with its integrity costume, the hat in hand against taking and admiring the heart when his bandmates stiffling solo, something leaner and old men-achtiger than in the Westerpark, but also keen and sometimes frisky self, is tonight - as a weapon with his' golden voice ', a large portion himself into perspective and a life wisdom that you can only call Decent enviable - for the Lord Of Song (who also refused it may, as an observer, you can not have outward existence) and what they are hearing you can not give otherwise perceived as a blessing. Write it on: Leonard Cohen once again grand. What can simply beautiful music. TOM ENGLISH HOVEN
Picture: PETER PAKVIS
Seen: AHOY, ROTTERDAM (3 NOVEMBER 2008)
Dance Me To The End Of Love
The Future
Bird On The Wire
Everybody Knows
In My Secret Life
Hey, That’s No Way To Say Goodbye
Heart With No Companion
Anthem
Tower Of Song
Chelsea Hotel #2
Suzanne
Gypsy Wife
The Partisan
Boogie Street
Hallelujah
Democracy
I’m Your Man
Take This Waltz
So Long, Marianne
First We Take Manhattan
Famous Blue Raincoat
If It Be Your Will
Closing Time
I Tried To Leave You
Whither Thou Goest
http://www.oor.nl/deruit_concertverslag ... asp?id=907
[Music magazine]